잔규네 : MUSIC's POLITICS

블로그 이미지
recently working on music industry and history of rock music, with past history of writing on political science, international relations, world politics, political economy and development macroeconomics ...
잔규네

Article Category

분류 전체보기 (146)
political economics (76)
rock vocalists (23)
other stories (47)

Recent Post

Calendar

«   2024/05   »
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31


.......... as of March 3, 2010



5. Post-Crisis 포스트 크라이시스 <1>



Wonder Woman was rebooted in 1987.
원더우먼의 리부팅은 드디어 1987년에 이루어졌다.

Writer Greg Potter, who previously created the Jemm, Son of Saturn series for DC, was hired to rework the character.
작가 그렉 포터는 이전에 DC에서 Jemm, Son of Saturn을 창작하던 인물이었는데, 원더우먼 캐릭터의 부활을 위해 새로 계약을 맺게 되었다.

He spent several months behind the scenes working with editor Janice Race on new concepts, before being joined by writer/artist George Pérez.
그는 에디터 재니스 레이스와 새로운 컨셉에 대해 장면 하나하나에 걸쳐 몇 달에 걸친 구상을 거쳤는데, 이후에 여기에 스토리 작가이자 아티스트인 조지 페레즈가 가담하였다.

Potter dropped out of writing the series after issue #2, and Pérez became the sole plotter, sometimes writing the finished scripts himself and sometimes being assisted by scripters such as Len Wein and Mindy Newell.
정작 포터는 #2권 이후에는 집필에서 물러났고 페레즈가 플롯 구성을 단독으로 떠맡아, 스크립트 전체를 통째로 혼자서 구성하기도 하고 렌 와인이나 민디 뉴웰의 도움을 받아 완성하기도 하였다.

Pérez produced 62 issues of the rebooted title.
이 리부팅 타이틀 중에서 페레즈는 총 62권의 창작에 관여하였다.




George Pérez (1954~)
... if there were not George, WW must have ... gosh ...



Len Wein (1948~)



Pérez and Potter wrote Wonder Woman as a feminist character, and Pérez's research into Greek mythology provided Wonder Woman's world with depth and verisimilitude missing from her previous incarnation.
페레즈와 포터는 애초부터 원더우먼을 페미니즘에 기초한 캐릭터로 설정하였으며, 그리스 신화에 대한 페레즈의 정통한 연구에 힘입어 원더우먼의 세계 속에 이전 버젼에는 없던 깊이와 개연성이 투사되는 데에 성공하였다.

The incorporation of Greek gods and sharply characterized villains added a richness to Wonder Woman's Amazon heritage and set her apart from other DC heroes.
그리스 신의 형상화 작업 및 빌런들의 날카로운 캐릭터 세계는 원더우먼의 아마존 유산이 다른 DC 히어로들과 차별되게끔 하는 원동력으로 작용하였다.




George Pérez, working ..



Wonder Woman was now a princess and emissary from Paradise Island (called Themyscira) to Patriarch's world.
원더우먼은 파라다이스 아일랜드('테미스키라'로 개칭)에서 남성 중심의 세계로 날아온 공주이자 외교 사절로 설정되었다.

She possessed stunning beauty and a loving heart, gifts from the goddess Aphrodite.
아프로디테 여신에게서 물려받은 천부적인 미모와 박애의 정신을 소유했음은 물론이다.

From Athena, she received the gift of great wisdom; from Demeter, the power and strength of the earth; from Hestia, sisterhood with fire; and from Artemis, unity with beasts and the instincts and prowess of a hunter.
아테네 여신에게는 지혜를, 데메테르 여신에게는 대지의 힘을, 헤스티아 신에게는 불의 우애를, 아르테미스 여신에게는 야수와의 일체감과 사냥꾼의 본능 및 용기를 각각 부여받았다.

Finally, Diana received the gift of speed and the power of flight from the god Hermes.
마지막으로 다이애나는 빠른 속도와 비행 능력을 헤르메스 신에게서 물려받았다.




Wonder Woman vol.2 #1, February 1987



The American theme of Diana's costume was explained by Pérez in the Challenge of the Gods storyline in which Diana engaged in a series of trials arranged by Zeus as punishment for refusing his advances.
지극히 미국적인 색채를 띠는 다이애나의 새로운 코스튬에 대해서는 페레즈가 Challenge of the Gods에서 해설을 달았는데, 이 스토리는 다이애나는 제우스의 제안을 거부하여 일련의 시험을 거쳐야만 하는 플롯을 담고 있다.

Diana met the spirit of Steve Trevor's mother, Diana Trevor, who was clad in armor identical to her own.
다이애나는 스티브 트레버의 어머니인 다이애나 트레버의 혼령을 만나기도 했는데, 트레버가 입은 갑주는 원더우먼의 그것과 지극히 흡사한 것이었다.

Trevor revealed that during World War II she had crashed on Themyscira while on duty as a US Army pilot.
스티브 트레버는 제2차 세계대전 중에 어머니가 미육군 파일럿이었고 테미스키라에 불시착하였었다는 사실을 밝혔다.

She blundered into an Amazon battle against Cottus, a multi-armed demon, at the portal to the underworld.
다이애나 트레버는 아마존 종족이 지하 세계로의 입구에서 육중한 갑옷을 두른 악마 코투스와 벌인 전투에 실수로 휘말려들게 된다.

Trevor was drawn into the battle, although she was armed only with her side arm. She wounded the beast before suffering a mortal blow, allowing the Amazons to reseal the portal.
겨우 권총 한 자루 밖에 없었던 그는 어쩔 수 없이 전투에 개입하였고, 치명적인 부상을 입기 직전 괴수를 공격하여 아마존인들이 입구를 다시 막아버릴 수 있도록 도왔다.




Challenge of the Gods, September 1987 ~ March 1988



The Amazons, impressed by this unknown woman's self-sacrifice, entombed her with honors and clothed her in armor displaying the American flag pattern on her uniform (which they assumed were her heraldic colors).
아마존 여걸들은 처음 보는 외지 여인의 용기와 희생에 깊은 감명을 받았고, 그의 조국인 미국의 성조기를 상징하며 (사실은 미육군 의전 기장이었지만) 그가 입고 있던 갑주로 감싸 명예로운 장례식을 치러 주었다.

Consequently, Princess Diana's costume honors Diana Trevor and, by clothing her in its own heraldry, was intended to ease the heroine's acceptance in Man's world.
이는 추후 다이애나 공주가 다이애나 트레버의 의장 패턴을 모방한 코스튬으로써 그를 기리고, 남성들의 세계에 더 쉽게 접근하려는 의도를 코스튬에 담게 만들었다.

Trevor's legacy was also the primary reason why Ares arranged for Steve Trevor to bomb the island, as he could not resist the irony of the heroine's son unwittingly killing her admirers.
아레스는 트레버의 죽음을 교묘하게 위장하여 아들인 스티브 트레버로 하여금 테미스키라를 폭격하게끔 조장하였으며, 스티브는 이를 모른 채 어머니의 추종자들이 있는 섬을 공격할 수밖에 없었다.




Wonder Woman vol.2 #6, July 1987
... The Ares onslaught ...!



Wonder Woman did not keep her identity a secret, and initially did not consider herself a superheroine. Indeed, her character was wide-eyed and naive, innocent and without guile.
원더우먼은 그의 신분을 위장하지도 않았고 처음에는 수퍼 히로인임을 깨닫지도 못했다. 확실히 순진무구한 눈동자를 뜨고 한치의 영악함도 없는 캐릭터였던 것이다.

Diana spoke only Themyscirian, a variation of ancient Greek, and had to learn English when she arrived in America.
다이애나는 처음 미국에 왔을 때만 해도 고대 그리스어의 사촌 쯤 되는 테미스키라 언어 밖에 구사를 못 해 영어를 새로 배워야 했을 정도였다.

Fortunately, Diana soon met Julia Kapatelis, a scholar in Greek culture, and her daughter Vanessa Kapatelis who helped the Amazon princess adjust to the world of Men.
다행히 그리스 문화에 정통한 학자 줄리아 카파텔리스를 만났고 그의 딸인 바네사 카파텔리스는 아마존 공주의 적응을 적극적으로 도왔다.

However, for all her apparent naiveté, Diana was a trained warrior, and had no compunction against using deadly force when called for.
하지만 이런 순진무구함이 다이애나의 전사적 본능을 가로막지는 못했으며 그는 필요하다면 아무 주저없이 치명적인 완력을 행사했다.

For example, she felled the god Deimos in battle and felt completely justified under the circumstances.
예를 들어 그는 아레스의 아들 데이모스를 철저하게 패퇴시켰으며 그의 폭력에 상당한 정당성이 있다고 느꼈다.

Through Pérez's tenure on the book, Diana confronted war, injustice, inequality, death, and conflicts involving the Olympian Gods.
페레즈의 활동기간 내내 다이애나가 관여한 이슈에는 전쟁, 부정, 불평등, 사망사건을 포함하여 올림푸스 신에 연루된 갈등상황 등이 포함되었다.




Julia Kapatelis, Diana's new mother in Man's world ...



Circe, a hideous sorceress and a new nemesis in deity ... (artist, George Pérez)



Wonder Woman's supporting characters were altered as well.
원더우먼의 조연들도 함께 변화하는 양상을 보여 주었다.

In addition to the introduction of the Kapatelises, Steve Trevor was changed into an Air Force officer considerably older than Diana, thus sidestepping the traditional romance between the two.
카파텔리스 모녀의 등장에 발맞추어, 스티브 트레버는 공군 장교로 역할을 바꾸었고 다이애나보다 상당한 연장자로 설정하여 두 캐릭터 간의 전통적인 로맨스는 설 자리를 잃게 되었다.

Instead, Trevor became involved with Etta Candy, a mature military officer possessing a plump physique.
그 대신 트레버의 애정 관계는 통통한 체격을 가진 관록의 장교로 설정된 에타 캔디와 연결되는 결과로 이어졌다.

The Greek war god Ares, and the witch Circe eventually became two of Diana's greatest enemies.
올림푸스의 전쟁의 신인 아레스와 마녀 키르케는 결국 시리즈 전체를 관통하며 다이애나의 숙적으로 떠올랐다.

Her rogue's list included the Cheetah, a woman who could transform into a ferocious feline-humanoid creature; and the Silver Swan, a once deformed radiation victim granted beauty, wings, and deafening sonic powers through genetic engineering.
원더우먼의 또 다른 빌런으로는, 사나운 맹수로 변신이 가능한 치타라든가, 방사능 기형으로 초음파 공격이 가능한 실버 스완과 같은 캐릭터가 탄생하였다.



and