잔규네 : MUSIC's POLITICS

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recently working on music industry and history of rock music, with past history of writing on political science, international relations, world politics, political economy and development macroeconomics ...
잔규네

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6. Post-Crisis 포스트 크라이시스 <2>



Following Pérez, William Messner-Loebs took over as writer and Mike Deodato became the artist for the title.
페레즈의 뒤를 이어, 스토리 작가 윌리엄 메스너 롭스와 아티스트 마이크 데오다토가 책임을 맡았다.

With the exception of Phillipus and a few Bana-Mighdallian Amazons, Deodato exclusively portrayed the Amazons as Caucasian — including Euboea, who was already established as being of Asian descent.
데오다토는, 필리포스나 일부 바나 미그달 종족을 제외하고는 아마존 종족을 예외없이 백인 코카서스 인종으로 - 아시아계 인종으로 이미 설정된 에우보이아까지도 - 묘사하였다.

Messner-Loebs introduced Diana's Daxamite friend Julia in Wonder Woman vol. 2 #68 during the six issue space arc.
메스너 롭스는 Wonder Woman vol. 2 #68권에서 닥삼 행성 출신의 다이애나 친구로 줄리아를 처음 소개하였다.

Messner-Loebs's most memorable contribution to the title was the introduction of the red-headed Amazon Artemis, who took over the mantle of Wonder Woman for a short time.
메스너 롭스의 성과 가운데 가장 주목할 만한 것은 아주 잠시 동안이었지만 원더우먼의 직위를 승계한 붉은 머리의 아마존인 아르테미스를 스토리에 끌어들인 점이었다.

He also included a subplot during his run in an attempt to further humanize Diana by having her work for a fictional fast food chain called Taco Whiz.
그는 또 다이애나의 인간미를 돋구기 위해 가상의 패스트푸드 체인점인 타코 위즈에서 일하는 설정을 끌고 오기도 했다.




William Messner-Loebs (1949~)



Mike Deodato (1963~)



The Challenge of Artemis, May 1996 (artist, Mike Deodato)



John Byrne's run included a period in which Diana's mother Hippolyta served as Wonder Woman, having traveled back to the 1940s, while Diana ascended to Mount Olympus as the Goddess of Truth.
존 번이 주도한 집필 기간에는 다이애나의 모친 히폴리타가 원더우먼으로 활동하는 설정을 두기도 했는데, 다이애나가 진실의 여신을 좇아 올림푸스 산으로 등정한 사이에 1940년대로 거슬러 올라간 배경이었다.

Byrne posited that Hippolyta had been the Golden Age Wonder Woman.
번은 히폴리타가 골든 에이지의 원더우먼이었던 것으로 꾸몄다.

In addition, Wonder Woman's Amazon ally Nubia was re-introduced (as Nu'Bia; scripted by a different author).
또한 원더우먼의 동족이자 아프리칸 계열의 동료인 누비아가 다시 등장하였다.




John Byrne (1950~)



Nu'Bia, another successor in a different offspring of Amazons ...



Writer Eric Luke next came aboard the comic and depicted a Diana that was often questioning her mission in Man's World, and most primarily her reason for existing.
에릭 루크가 집필진으로 스토리를 주도했을 때에는, 남성들의 세계에서 그의 사명과 존재 가치에 대해 번뇌하는 다이애나를 묘사하였다.

His most memorable contributions to the title was having Diana separate herself from humanity by residing in a floating palace called the Wonder Dome, and for a godly battle between the Titan Cronus and the various religious pantheons of the world.
루크의 성과 중 가장 괄목할 만한 일은 다이애나가 타이탄 크로노스 등 신들의 전쟁에 참가하는 동안 인간으로부터 멀리 떨어져 거처한 원더 돔이라는 배경을 소개한 것이었다.

Phil Jimenez, the penciller who next worked on the title, produced a run which has been likened to Pérez's, particularly since his art bears a resemblance to Pérez's.
필 지메네즈는 펜슬러로서 타이틀의 다음 책임을 맡았는데 그의 작화 스타일은 페레즈의 초기 버젼과 대단히 유사하다는 평가를 받았다.

Jimenez's run showed Wonder Woman as a diplomat, scientist, and activist who worked to help women across the globe become more self-sufficient.
지메네즈의 원더우먼은 외교관이며 과학자이자 사회 운동가로서, 여성들이 더 만족스런 삶을 영위할 수 있도록 힘쓰는 모습을 보였다.

Jimenez also added many visual elements found in the Wonder Woman television show.
또한 그는 TV드라마가 보여준 비주얼 요소를 상당 부분 추가하기도 하였다.




Phil Jimenez (1970~)



Greg Rucka (1969~)



Veronica Cale, Diana's cold-hearted public enemy ...



After Jimenez, Walt Simonson wrote a six-issue homage to the I Ching era, in which Diana temporarily loses her powers and adopts an all-white costume (Wonder Woman vol. 2, #189-194).
지메네즈 이후 집필한 월트 시몬슨은 6부작 미니 시리즈를 이칭 시대에 대한 헌정의 의미로 바쳤고, 여기서 다이애나는 때때로 파워를 잃거나 순백색의 코스튬을 착용하였다. (Wonder Woman vol. 2, #189~#194권)

Greg Rucka became writer at issue #195. His initial story arc centered upon Diana's authorship of a controversial book and included a political subtext.
#195권의 작가는 그렉 루카였다. 그는 여기서 사회 운동가로서의 다이애나가 저서를 출간하고 정치적인 아젠다를 설파하는 모습을 그렸다.

Rucka also introduced a new recurring villain, ruthless businesswoman Veronica Cale, who uses media manipulation to try to discredit Diana.
루카는 다이애나의 사회적 명예을 실추시킬 빌런으로서 냉혹한 비즈니스우먼인 베로니카 케일이라는 캐릭터를 도입하였다.

Rucka modernized the Greek and Egyptian gods, updating the toga-wearing deities to provide them with briefcases, laptop computers, designer clothing, and modern hairstyles.
루카는 그리스 및 이집트 신화를 동시대적으로 재해석하여 토가를 입은 신들에게 서류가방과 노트북과 모던한 스타일로 대변되는 현대적 인격을 부여하였다.

Rucka dethroned Zeus and Hades (who were unable to move with the times as the other gods had), replacing them with Athena and Ares as new rulers of the gods and the underworld.
제우스와 하데스가 현대적으로 재해석되는 것은 불가능하였기에, 이들을 대신하여 아테나와 아레스에게 지상 세계와 지하 세계의 지배자로서의 권한을 부여하였다.

Athena selected Diana to be her personal champion.
아테나가 다이애나를 개인적 대변인으로 정한 것은 물론이다.



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