잔규네 : MUSIC's POLITICS

블로그 이미지
recently working on music industry and history of rock music, with past history of writing on political science, international relations, world politics, political economy and development macroeconomics ...
잔규네

Article Category

분류 전체보기 (146)
political economics (76)
rock vocalists (23)
other stories (47)

Recent Post

Calendar

«   2024/05   »
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31


.......... as of March 3, 2010



1. Early Days 초창기 <1>



Wonder Woman was introduced in All Star Comics (issue #8; December 1941), the second bestselling comic in DC's line. Following this auspicious debut, she was featured in Sensation Comics #1 (January 1942), and six months later appeared in her own book (Summer 1942).
원더우먼은 DC계열 코믹북 중 두번째 베스트셀러인 All Star Comics (1941년 12월호 #8권)에서 처음 소개되었으며, 이어서 1942년 1월호 Sensation Comics #1권에도 등장했고 6개월 후인 1942년 여름호에는 단행본으로 출간되기도 하였다.

Wonder Woman took her place beside the extant superheroines or antiheroes Fantomah, Black WidowInvisible Scarlet O'Neil, and Canada's Nelvana of the Northern Lights.
원더우먼은 당시 등장한 판토마, 블랙 위도우, 인비저블 스칼렛 오닐, 넬바나 오브 노던 같은 코믹북 여성 캐릭터들의 위치를 대신하게 되었다.

Until his death in 1947, Dr. Marston wrote all of the Wonder Woman stories. H. G. Peter penciled the book in a simplistic yet easily identifiable style.
원더우먼의 창시자 마스튼 박사는 1947년 임종시까지 모든 오리지널 스토리를 완성하였으며, 해리 G. 피터는 간결하고도 명료한 스타일로 그 스케치를 남겼다.



William Moulton Marston (1893~1947)


Armed with bulletproof bracelets, magic lasso, and Amazonian training, Wonder Woman was the archetype of Marston's perfect woman.
방탄 팔찌, 진실의 마법 올가미, 아마존식 트레이닝으로 대변되는 원더우먼의 요소들은 마스튼이 애초에 창시한 완전체 여성의 원형에 가까운 모습이었다.

She was beautiful, intelligent, strong, yet still possessed a soft side.
그는 아름다왔으며 지적이고 강인하면서도 연약한 일면도 동시에 갖고 있었다.

Her powers were derived from "Amazon concentration," not as a gift from the gods which would become part of her back story later.
당시에 원더우먼의 능력은 이후에 스토리 요소로 보충되듯이 신성에 의한 천부적인 것이 아니라 '아마존식 집중수련'에서 비롯된 것이라고 알려졌다.



'Lasso of Truth' from Wonder Woman vol.2 #186, December 2002


Wonder Woman's "lasso of truth" was forged from the Magic Girdle of Aphrodite, which Queen Hippolyte (Wonder Woman's mother) was granted by the Goddess.
원더우먼의 "진실의 올가미"는 어머니 히폴리타 여왕이 아프로디테 여신에게서 받은 마법의 허리띠에서 직조한 것이라고 한다.

Hephaestus had borrowed the Olympian belt, removed several links from it in order to forge the magic lasso which was unbreakable as well as infinitely elastic, and compelled all encircled by it to obey the commands of the wielder, most notably to tell the truth.
헤파이스토스가 올림피아의 허리띠를 가져와 연결 고리쇠를 해체하여 직조한 것인데, 직조된 마법의 올가미는 무한대의 탄성을 갖고 있고 절대로 끊어지지 않으며 올가미에 묶인 자들은 어떤 명령에든지 복종할 수밖에 없었다고 한다. 물론 주로 진실을 토해내도록 하는 용도로 쓰인 일이 가장 유명하다.



Sensation Comics #1, January 1942


In Wonder Woman's origin story, Steve Trevor, an intelligence officer in the United States Army, crashed his plane on Paradise Island, the Amazons' isolated homeland.
원더우먼의 오리지널 스토리에서 미육군의 정보장교인 스티브 트레버는 아마존 종족의 본거지인 파라다이스 아일랜드에 비상착륙하게 된다.

Using a "Purple Ray," Princess Diana nursed him back to health, and fell in love with him.
자색의 광선을 이용하여 그를 치료한 다이애나 공주는 스티브와 사랑에 빠지게 된다.

When the goddess Aphrodite declared that it was time for an Amazon to travel to "Man's World" and fight the evil of the Nazis, a tournament was held to determine who would be the Amazon champion.
아프로디테 여신은 남자들의 세상에 나아가 나치에 맞설 아마존인 한 명을 선발하겠노라 선언하였는데, 이 선발을 위한 아마존 챔피언 토너먼트가 열리게 된다.

Although forbidden by her mother, Queen Hippolyte, to participate in the tournament, Princess Diana did so nevertheless, her identity hidden by a mask.
히폴리타 여왕은 금지하였지만 다이애나 공주는 마스크에 얼굴을 숨긴 채 한사코 이 토너먼트에 참가하였다.



'Amazonian Armour' from Kingdom Come, May-August 1996


After winning the tournament and revealing her true identity, Queen Hippolyte relented and allowed her daughter to become Wonder Woman.
공주는 결국 챔피언이 되어 신분을 밝혔고, 여왕은 마음을 누그러뜨려 딸의 원더우먼 등극을 윤허하였다.

Diana returned Steve Trevor to the outside world, and soon adopted the identity of nurse Lt. Diana Prince (by taking the place of her exact double by that name) in order to be close to Trevor as he recovered from his injuries, after which he became Wonder Woman's crime-fighting partner and romantic interest.
다이애나는 다이애나 프린스 간호장교로 신분을 위장하여 부상에서 회복한 스티브 트레버를 찾아 바깥 세상으로 나갔고, 이후 두 사람은 파트너이자 연인으로 발전하였다.



'Wonder Woman and Steve Trevor' from Wonder Woman: TV Series, November 1975


In her guise as a nurse, Diana cares for Trevor and frequently overhears his intelligence discussions, allowing her to know where she is needed. Prince is eventually hired to work for Trevor in the War Department as his assistant.
간호장교로서 트레버 곁에 있게 된 다이애나는 그를 돌봐주면서 동시에 중요한 정보들을 입수하게 되었으며, 결국 트레버의 비서로 작전부서에서 일하게 된다.

Trevor periodically suspects that Diana and Wonder Woman might be the same person, especially since he frequently catches Diana using her tiara or lasso.
트레버는 다이애나와 원더우먼이 동일 인물일 것이라는 심증을 갖게 되는데, 이는 다이애나가 왕관이나 올가미의 사용을 자주 그에게 들켰기 때문이다.



Wonder Woman's Tiara?


Wonder Woman was ably assisted by the Holliday Girls, a sorority from a local women's college led by the sweets-addicted Etta Candy.
캔디 중독인 에타 캔디가 이끄는 인근 여대 클럽 '홀리데이 걸스'는 종종 원더우먼의 조력자가 되곤 했다.

Etta stood out for several reasons: she had a distinctive figure, occupied a central role in many storylines, and had an endearing propensity for exclaiming "Woo-woo" (which echoed the "Hoo-hoo" catchphrase associated with the popular vaudevillian comedian Hugh Herbert).
이후 에타는 독특한 캐릭터로서 많은 스토리에서 조역을 담당하였는데 "우~우~" 하는 그만의 말버릇은 에타를 특징지우는 중요한 요소가 되었다.

Etta took her place with Steve Trevor and Diana herself as the series' most enduring characters.
시리즈가 지속됨에 따라 에타의 비중은 스티브 트레버나 때로는 다이애나를 넘보는 수준까지 발전하였다.



Etta Candy meets Wonder Woman ...


Between 1942 to 1947, images of bound and gagged women frequently graced the covers of Sensation Comics and Wonder Woman.
1942~1947년 동안에는 묶인 채로 재갈을 물린 여성들의 그림이 Sensation ComicsWonder Woman의 표지를 장식하는 일이 잦았다.

For example, in Wonder Woman #3, Wonder Woman herself ties up several other women, and dresses them in deer costumes and chases them through the forest. Later she rebinds them and displays them on a platter. In addition, Diana is rendered powerless if a male manages to chain her bracelets together.
예를 들어 Wonder Woman #3권에서 원더우먼은 다른 여성 몇 명을 묶어 사슴 옷을 입히고 숲으로 쫓았으며 급기야 다시 묶어 원반 위에 디스플레이하는 모습을 연출하기도 하였다. 이와 함께 다이애나에게는 남성에 의해 팔찌를 제압당하면 초인적 능력이 사라지는 설정이 추가되었다.

The comic's sexual subtext has been noted, leading to debates over whether it provided an outlet for Dr. Marston's sexual fantasies or whether it was meant (perhaps unconsciously) to appeal to, and possibly influence, the developing sexuality of young readers.
작품이 가진 이러한 성적 함의로 인해, 작품의 모든 설정이 창시자인 마스튼 박사의 성적 환상의 배출구라든가 젊은 독자들에게 무의식적으로 성역할에 대한 암시와 영향을 준다든가 하는 논란이 일기도 하였다.



Wonder Woman's Bracelets ...


The bondage and submission elements had a broader context for Marston, who had worked as a prison psychologist.
포승과 항복이라는 요소는 교정국 소속 심리자문역이기도 했던 마스튼에게 있어서 더 넓은 의미를 내포하는 것이었다.

The themes were intertwined with his theories about the rehabilitation of criminals, and from her inception, Wonder Woman wanted to reform the criminals she captured (a rehabilitation complex was created by the Amazons on Transformation Island, a small island near Paradise Island).
범죄자의 교화에 대한 마스튼의 인식과 이론이 원더우먼으로 하여금 체포한 범죄자를 교정하게끔 만들었다는 것이다. (본래 아마존 종족은 파라다이스 아일랜드 바로 옆 작은 섬에 범죄자 교화를 위한 교정국을 두지 않았는가.)

A core component in Marston's conception of Wonder Woman was "loving submission," in which kindness to others would result in willing submission derived from agape based on Moulton's own personal philosophies.
마스튼의 원안에서 원더우먼이 "사랑으로 복종시키는 것", 즉 그의 무조건적인 친절과 시혜가 자발적인 항복을 유도할 것이라는 생각이 핵심적인 설정이었고, 이는 모울튼이 가진 아가페적 사랑에 대한 개인적 철학에서 비롯된 것이었다.

This concept has resulted in parodies of the character in which male criminals are so enamored with the heroine's beauty that they surrender solely to enjoy her company.
이런 설정은 캐릭터로서 약간의 패러디를 불러와, 남성 범죄자들이 원더우먼의 미모에 반해 그와 친구가 되기 위해 항복할 수밖에 없다는 식으로 변형되었다.



(계속)



and